8 Ağustos 2015 Cumartesi

Yorum: The Wrath and The Dawn





      
     Yazar: Renee Ahdieh
     Yayınevi:  G.P. Putnam's Sons Books
     Çıkış Tarihi: Mayıs 2015
     Türü: Genç-Yetişkin, Fantezi
     Sayfa Sayısı: 416
     Puan:
5/5
     Satın Al


Çok fazla sevdiğim şeyler hakkında yazmak zor ama denemem lazım. Çünkü bu kitabı herkes okusun istiyorum.

Kitabın esin kaynağı 1001 Gece Masalları. Zaten bu bile kitabı okumam için yeterli bir sebep benim için. Çünkü Şehrazad'ı uzuuuuuuun zamandır seviyorum. Sanırım 6-7 yaşlarındaydım tanıştığımızda. Peki nasıl tanıştık?


Hahahaha. :) İşte her şey jenerikle başladı. Star Tv'yi açıp sabah sabah bunun başlamasını bekler jenerik müziğiyle kendime gelirdim. Bir zamanlar her yerde bu şarkıyı bağıra çağıra söylediğim doğrudur. Ahhh! 

Neyse artık kitaba dönelim. Khalid, 18 yaşında, aslında olmaması gerekirken kral olmuş bir kralımız var. Ve kendisi aynı zamanda katil. Khalid her gece yeni birisiyle evlenip şafak vaktinde onları öldürüyor. Sonra bir gün Shahrzad, Khalid'in yeni gelini olmak için gönüllü oluyor. Tabii ki kızımız ölmek istediği için değil, intikam almak istediği için gönüllü. Çünkü, öldürülen gelinlerden birisi onun yakın arkadaşı, Shiva. Shahrzad'ın amacı da arkadaşını ve daha bir çok kızı öldürmüş olan bu katili öldürüp bu döngüye bir son vermek. Tabii amaca giden yolda neler oluyor neler... :)

Kitabın prolog bölümünü okuyunca hiç bir şey anlamayıp "noluyo yaa?" dedim ama daha sonra hikayenin içine girince kitabı bitirmeden kapatamadım. :) Bi kere yazar çok başarılı bir dünya yaratmış. Her şey dozunda. Betimlemeler harika! Çok alışık olmadığım bir kültür olmasına rağmen kafamda canlandırmakta hiç zorluk yaşamadım. Bir de üslup başarısı var tabii. Bazı kitapların başı sonundan bellidir ama yazar öyle bir yazar ki ne olacağını bilseniz de bırakamazsınız. Sürükleyicidir, sizi anında içine çeker, "son bir sayfa daha" diye diye size kitabı bitirttirir. İşte yazarımız öyle yazmış. Tabii bu kitapta başından sonunu tahmin edemediğiniz için işin içine bir de merak faktörü giriyor. Sonra bir bakmışsınız kitap bitmiş.

Kitapta tabii ki sadece Khalid ve Shahrzad yok. Sarayda başta beni korkutan ama sonra sevdiğim sonra tekrar biraz gıcık olduğum, Khalid'in kuzeni, Jalal var. Shahrzad'ın yardımcısı, en sevdiğim yan karakterler listeme hızlı bir giriş yapan Despina var. Her şey sarayda olup bitmiyor. Mesela Tariq var. Kendisi Shahrzad'ın aşkı, Shiva'nın kuzeni. Shahrzad'ın yaptığı "deliliği" duyunca tabii ki hemen planlarını yapıp, saraya aşkını kurtarmaya gidiyor. Bir de Shahrzad'ın babası ve kız kardeşi var ki o cephe hakkında söylecek fazla bir şeyim yok, maalesef henüz tam olarak çözemedim onları. İkinci kitapta o cepheden büyük olaylar bekliyorum. İkinci kitap demişken... 2016'ya kadar beklemek zorundayız. 2016!!!  Hem de o sona, kitap sonuna koyulan ikinci kitabın insanı delirten giriş kısmına rağmen!

Beklemeyi sevmiyorsanız kitabı okuma listenizde biraz bekletin ama bir ara mutlaka okuyun!

2 yorum:

  1. Kitabı Türkiye'de nereden aldığını öğrenebilir miyim? Aradım ama bulamıyorum. Bookdepository linkini koymuşsun oradan aldıysan bu konuda yardımcı olabilir misin?

    YanıtlaSil
  2. Kitabı Türkiye'de nereden aldığını öğrenebilir miyim? Aradım ama bulamıyorum. Bookdepository linkini koymuşsun oradan aldıysan bu konuda yardımcı olabilir misin?

    YanıtlaSil