13 Ağustos 2015 Perşembe

Yorum: Everything, Everything





    
     Yazar: Nicola Yoon
     Yayınevi: Delacorte Books
     Çıkış Tarihi: Eylül 2015 

     Türü: Genç Yetişkin, Contemporary 
     Sayfa Sayısı: 320    
     Puan: 4.5/5  
     Satın Al








"The greatest risk is not taking one."

Bu cümle ve kapak kitabı okumak istemem için yeterliydi ama yine de diğer yorumlara da bakmaktan kendimi alamadım. Çoğunluk tarafından sevildiğini görünce okuduğum kitabı bir köşeye atıp Everything, Everything'i okumaya başladım. İyi ki öyle yapmışım!
Madeline hasta, (Hastalığının adı Türkçe'ye Ağır Kombine Bağışıklık Yetmezliği diye geçmiş.) bağışıklık sistemi çok zayıf. Bu yüzden kendisini bildi bileli evden çıkmamış. Onun için dünya evden ibaret. Tabii görüştüğü kişiler de annesi, hemşiresi Carla ve haftada bir kere ziyaretine gelen hocası ile sınırlı. Eve giren her şey, herkes dezenfekte ediliyor. Ziyaretçiler, kitaplar, eşyalar hatta dışardan gelen hava bile filtrelerden geçiyor. İçerdeki hava belli bir sürede bir değiştiriliyor. Zor bir hayat yani ama o buna rağmen oturup kendine acımıyor. Kitaplar okuyor, Skype sayesinde okula devam ediyor. Kendisine bir düzen kurmuş, mutlu bir şekilde elinden geldiğince yaşamaya çalışıyor. 

Sonra her şeyin yine sıradan olduğu bir gün yan eve yeni birileri taşınıyor. Olly ve ailesi! İşte bundan sonra Maddy'nin hayatı biraz karışıyor. :)

Ben Maddy'i çok çok sevdim. Yaşamak zorunda olduğu şeylere rağmen yaşayabileceği hayatın en iyisini yaşamak için çaba gösteriyor. Muhtemelen ben olsam yatar ölmeyi bekler, her gün söylenip dururdum. O yüzden Maddy'nin bu güçlü yanını çok sevdim. Hikaye ilerledikçe görüyoruz ki sadece güçlü olmak kalmıyor, aynı zamanda çok cesur ve ne istediğini bilen bir karakter. Yani Maddy'yi sevmemek çok zor! :) Annesi aynı zamanda doktorlarından birisi. Zaten kocasını ve oğlunu trafik kazasında kaybetmiş olduğu için kızının başına bir şey gelmemesi her şeyi yapmaya hazır. Evet bazen biraz fazla korumacıydı ama yine de ben kızamadım kendisine. Bir de hemşire Carla var. Carla sadece hemşire değil aynı zamanda Maddy'nın tek ve en yakın arkadaşı. Uzun süredir o da Maddy'nin yanında. Ona verdiği öğütler, onun için yaptıkları, bazı şeylere göz yumması çok güzeldi.  

Ve Olly!
 

Tanışmaları, mailleşmeleri, mesajlaşmaları, pencereden pencereye bakışmaları, birbirleri için göze aldıkları... İkisi birlikte ÇOK TATLILARDI! *kalpkalpkalp* 

Kitap Maddy'nin bakış açısıyla yazıldığı için Olly ve ailesi hakkında çok fazla bir şey öğrenemedik. 5 değil, 4.5 vermemin nedeni bu oldu. Olly ve kardeşiyle ilgili şeyler okumayı çok isterdim.

Ayrıca kitap aslında Maddy'nin günlüğü gibiydi. Kitapları ÇOK sevdiği için bazı kitaplar hakkında yorumları, tüm o mailler, mesajlar, çizimler, kartlar, kitaplar her şey gösterilmişti. Sanki kitap okumuyordum da arkadaşımdan olanları dinliyordum.
Sanırım bu şekilde olması kitabı daha çok sevmemi sağladı.

Hep aynı hikayelerden sıkıldıysanız size çok iyi gelecek bu kitap. Ülkemizde de Pena Yayınları kitabın haklarını satın almış, en kısa zamanda raflarda görebiliriz umarım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder