21 Ağustos 2015 Cuma

Yorum: Kızıl Yükseliş






     Yazar: Pierce Brown   
     Yayınevi: Pegasus Yayınları    
     Çıkış Tarihi: Nisan 2015
     Türü: Bilim-Kurgu, Distopya, Fantezi

     Sayfa Sayısı: 448  
     Puan: 3.5/5 

     Satın Al







Kitap uzun zamandır kitaplığımdaydı ama okumaya başlamak için Golden Son'ın da elime ulaşmasını bekliyordum. Sonunda o geldi, ben de kitaba başladım.

Hikaye gelecekte, Mars'ta geçiyor. Toplumsal sınıflar renk kodlarına göre ayrılmış durumda; piramidin tepesinde altınlar, en altında ise kızıllar yer alıyor. Her rengin yapmakla yükümlü olduğu işler var. Polisler ve askerler grilerden oluşuyor, teknoloji ile ilgili işler için yeşiller var, sarılar doktorlar, altınlar tüm bu insanları yönetenler... Kızıllar ise tüm bu işler dışında, vasıfsız işlerde kullanılanlar. Darrow'da bu kızıllardan bir tanesi. Tüm hayatı boyunca Mars'ı gelecek nesiller için yaşanabilir hale getirmek için hiç şikayet etmeden, çeşitli ölüm tehlikelerine rağmen çalışmış. Ee hal böyle iken aslında Mars'ın çoktan yaşama uygun bir hale geldiğini fakat Altınların, Kızılları kontrol altında tutmak için bu yalana devam ettiklerini öğrendiğinde doğal olarak sakin kalamıyor ve intikam planları başlıyor!

Başta o kadar fazla terim vardı ki evet kitabın beni içine çekmesi biraz zaman aldı ama sonrası gayet güzel gitti. Yazarın kalemi gayet başarılı, çoğunluk okuduktan sonra "Aaa Açlık Oyunları bu yaa!" dese de
yarattığı dünyayı çok sevdim. Hatta iki kitabı karşılaştırdığımda Kızıl Yükseliş benim için bir adım önde... Bunun en önemli nedeni hikayenin daha derin ve altının dolu olması. Diğer bir neden ise karakterler. Kızıl Yükseliş'in karakterleri çok daha başarılı yazılmış. Darrow, Sevro, Tactus, Kısrak, Pax, Cassius, Roque, Fichtner... Hepsi HARİKA! Sadece bu yüzden bile Pierce Brown kocaman bir tebriği hakediyor.

Kitaba bayılmadım ama sevmedim de diyemem. :) Bittiğinde hemen Golden Son'ı okurum diye planlamıştım ama son beni fazla heyecanlandırmadı. O yüzden araya bir kaç farklı kitap girmesinde bir sakınca göremiyorum. Darrow'u özleyene kadar Golden Son kitaplıkta beni bekleyecek! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder