9 Eylül 2015 Çarşamba

Yorum: Huysuz Kitapçı Fikry'nin İnanılmaz Hikayesi





     
    
      Yazar: Gabrielle Zevin 
     Yayınevi: Timaş Yayınları
     Çıkış Tarihi: 2014
     Türü: Yetişkin

     Sayfa Sayısı: 299
     Puan: 4/5 
     Satın Al







"İnsanlar politika, Tanrı ve aşk hakkında sıkıcı yalanlar söylerler. Ama şu soruya verdiği yanıttan bir kişi hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğrenirsiniz: En sevdiğin kitap hangisidir?"

Kitap eşini trafik kazasında kaybetmiş, bu kayıptan sonra da hayattaki tek ugraşı kitabevi olan A.J. Fikry'yi anlatıyor. Bu cümleyi okuyunca “E çok anlatılcak bi şey yok o zaman!” diyebilirsiniz. Ama var! 

Çünkü Fikry'nin bu monoton hayatı bir akşam kitabevine annesi tarafından terkedilmiş küçük bir kız çocuğuyla tamamen değişiyor. Biz de bazen keyifle bazen hüzünle bu küçük kızın Fikry'nin hayatını nasıl değiştirdiğini, onu nasıl bambaşka bir insana dönüştürdüğünü okuyoruz.

Ana karakterimiz kitapçı olduğu içinde kitapta bahsi geçen çok fazla kitap, yazar ve kitap kahramanı var. Kitabın sonunda ise adı geçen tüm kitapların kısa birer tanıtımı var, okumamış olduğum bir kaç öyküyü okunacaklar listeme ekledim tabii ki!

Karakterlerin hepsini ayrı ayrı çok fazla sevdim. Hikayeyi çok sevdim. Fikry’nin değişimini okumak çok keyifliydi. Kitaba dair hoşlanmadığım tek şey çeviriydi. Keşke orijinal dilinde okusaydım dediğim kitaplardan biri oldu.

Ben okumak için biraz fazla beklemişim, siz beklemeyin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder